En inblick i skolans värld..

Hade en grupp i femman som skulle öva in en engelsk pjäs om några djur på en farm.. "Red Hen" skulle baka bröd - men ingen ville hjälpa henne, så de andra fick inte smaka.. "Lazy Dog", "Noisy Yellow Duck" och "Sleepy Cat" var de andra karaktärerna - + "the Narrator"..
Men det blev mer av en egen pjäs:

Alla slåss och kramas huller om buller..
Hunden: Hörrudu, hönjävel!! Det är din tur!!
Kanja: Nej, nej!! Det är röda hönjävel..
Hönan: Alright, I'll grind the wheat myself..
Berättaren berättar lite..
Hönan börjar jucka med hunden
Kanja: Hönan!! Sluta sätta på hunden!! - Det är inte normalt!!
Sleepy Cat: HÖNAN!! Det är DU!!
Hönan: Vad står det??
Kanja: Det står "Tough luck!"..
Hönan börjar kela med hunden som blir arg:
Hunden: HÖNAN!! DU SKA SÄGA "CAFFÈ LATTE"!!
Kanja: Nej nej nej!! 'TOUGH LUCK'!!
Hunden till Hönan: Nej, nu får du sluta - nu vill jag inte kramas med dej längre..
Hönan pussar Hunden på kinden..
Hunden blir mäkta irriterad och börjar skälla på Hönan..
Kanja: Jag tycker ni borde vänta med sådant tills ni blir lite större..

Vi skrattade så vi grät!!
Rolig lektion?? - Ja.. Lärorik?? - Inte ett dugg!!

Strax innan jag skulle hem kom en elev in i personalrummet..
"JAG KNARKAR!!" sa han..
"Vad gjorde du??" frågade en lärare..
"JAG KNARKAR!!"
"Så säger man väl inte??"
"MEN JAG GÖR JU DET!! DETDÄR PULVRET FRÅN TAVLAN!!"

Att dra in en massa kritpulver från svarta tavlan i snoken är ju inte speciellt bright..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!