Austen-feber..

Idag har varit en rätt händelsefattig dag.. i morse flög jag upp klockan fem då jag glömt hänga tvätten.. det var inte kul.. hann hälsa på pappa innan han stack dock..image95
Sen missade jag bussen.. =/ Fast det gjorde inte jättemycket - kunde lyssna på "Persuasion" en stund extra. Måste köpa boken snart!! Den är riktigt bra alltså.. förstår inte hur jag kunnat missa den!! Har sett filmen två gånger nu.. håller på att se "The Jane Austen Book Club" för andra gången med.. den är mysig som hundan.. (fast den slår inte "You've Got Mail" som fortfarande är min muntras-upp-en-deppig-dag-film..; tog en paus i TV-tittandet för att inspektera vad vi hade i skafferiet..)

Har pratat med Erica en stund med. Hon ringde när jag precis kommit tillbaka till Strömsnäs och krävde att jag skulle med ut på onsdag.. Okeeej då ;)

På läxhjälpen i eftermiddags satt en elev och väntade på att åka hem. Hon och jag satt nog och pratade Harry Potter i trekvart!! Vi berättade för de andra på läxhjälpen vilka som dog i sista boken.. blev en rätt lång lista. Det är väldigt roligt att prata Harry Potter.. så länge man är seriös..
JAG VILL STARTA EN BOKKLUBB!! (Nej, vi behöver inte diskutera Harry Potter..)

Träffade en gammal elev också..
Bästa citaten för dagen:

"Alltså.. jag är så snygg.. jag brukar tänka på det innan jag somnar.."
Kanja: Att du är snygg??
"Ja."

"Jag ska inte bli busschaufför och lastbilschaufför och det länge.."
Kanja: Jaså?? Vad ska du bli då då??
"Jag ska bli yrkesmördare, vanlig mördare och gangsterledare.."

Roligt =)

Fick skjuts hem av Ammi idag.. när vi satt i bilen ringde Rebecca till Ammi - som kastade mobilen till mej.
"Hej.." svarade jag..
"ÅH!! Vad vill du!??" sa Rebecca..
"Vaddå??" =p
"Åker du med mamma eller??"
"Yeah.."
"Får jag prata med min mamma då??"

Förstasidan på Virgin:

image94
Nice =)
Nu kan jag ladda ner senaste podden med Russell Brand också!! Yay!! (Missade ju att lyssna på programmet i lördags - men det var helt klart värt det, för vi hade skitkul i Markaryd!!)image93







Dagens näsa:
Adrien Brodys
Skådespelare
Vad tycker ni?? 1-5!!











Kommentarer
Postat av: Anki
2008-04-28 @ 19:32:39 URL: http://egoanki.lbogg.se

Åh han är snygg näsan 5 :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!