Pluggpluggplugg..

 
Helgen och veckan hittills har vigts åt en enda sak: plugg. Dels har jag läst en massa och skrivit på ett grupparbete som ska handla om hur biblioteken kan arbeta pedagogiskt.. typ.. jag kom på idén som vi skriver om och jag har varit helt insnöad på den. Först var jag inspirerad, nu är jag svintrött på den.. Man maler liksom sönder idén i så små beståndsdelar att till slut känns den inte alls lika rolig längre - även om arbetet blir bra. Både igår och i förrgår så började jag jobba med arbetet på förmiddagen/morgonen och slutade efter midnatt. Jag har sprungit inne på universitetet som aldrig förr och haft gruppmöten (dock väldigt givande sådana, gruppen jag jobbar med är toppen!), men idag har jag bara varit hemma. Imorgon har vi redovisning och efter den ska vår grupp fila klart på arbetet innan vi skickar in det. SEN tänkar jag minsann ta helg. På fredag drar jag till Jönköping och stannar där hela helgen för att umgås med Hanna och Tobbe. Corroded spelar med så dem ska vi se på lördag. Blir nog skoj :) Var ju väldigt länge sedan jag träffade Hanna och Tobbe med. Blir väl så när alla bor på olika ställen.
Idag har det varit grymt fint väder. Värsta vårkänslorna och för ovanlighetens skull har jag faktiskt velat gå ut och bara njuta av det fina vädret. Men det har jag liksom inte kunnat för jag har varit tvungen att skriva. Och nu har solen gått ner :( Tror ändå jag ska ta mej en liten promenix strax.. måste köpa kaffe och kattmat med så.. Sen funderar jag faktiskt på om jag inte ska plugga mer efter typ åtta. Just nu har jag bara lust att läsa boken jag inte hunnit plocka upp på över en vecka (Caitlin Moran, How to Build a Girl). Man kanske ska unna sej? Kursen i pedagogik som vi har nu tycker jag är svår och jag kämpar verkligen för att få grepp om den. Men man ska ju inte behöva plugga dygnet runt..
Jag låter rätt negativ också när jag klagar på att jag har mycket att göra. Och missförstå mej rätt. Ja, jag tycker denna kursen är jobbig - det är ett brett ämne vi ska få grepp om på kort tid, men samtidigt är jag så jävla glad över att plugga och att ha kommit in på denna linjen, så man får ju ta det onda med det goda. Eyes on the price. Men förutom att unna mej lite kvällsläsning (mer än ljudboken jag sätter igång varje natt bara för att ha något att somna till) så skulle jag även vilja gå lös med dammvippa och dammsugare i lägenheten och storstäda för att det blir ju också lidande när jag och Björn båda har en massa att plugga. Det skulle behövts städas för flera dagar sedan liksom.. Men städning är ju inte så kul, och just nu behöver jag kul. Så jag kanske bara ska ignorera smutsen ikväll och mysa ner mej med min bok.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!