Festivalhelgen 2013

Oj vilken bra helg jag har haft!!
I fredags var vi bara hemma - jag, Pedersen, Josef och Bim. Vi shottade och drack öl, grillade, lyssnade på musik, spelade lite spel osv osv. Bim hade med en present till mej också - The Rocky Horror Picture Show på vinyl!! FY FAN vad glad jag blev!! Och den går skitbra med =P På natten blev det bastubad också, men bara jag och Josef var på. De andra gick och la sej..
 
På lördagen kom vi iväg lite sent för ölfrukost (vi drack öl hemma istället), jag drog ner till lokstallarna vid tiotiden dock för att ställa upp tavlorna.. vet inte riktigt om det var någon "lyckad" utställning. Jag ställde ju inte ut för att sälja, mer för att det var roligt att vara med. Samtidigt hade jag ju inte mycket "nytt" att visa.. så det fick bli som det blev. Jag var inte där själv och kollade något under dagen..
Vid tolvtiden gick vi i alla fall ner till byn för att vara med på frågesporten på biblioteket. Det gick inte jättebra.. Nästa år ska jag och Pedersen komma utklädda istället. För ska man förlora ska man göra det med stil och på ett roligt sätt sa vi ;) Vi funderar på att vara Jabba the Hut och prinsessan Leia..
 
Efter frågesporten drog vi till lokstallarna, mötte upp med de andra och drack lite öl innan det var hemgång igen. Väl hemma grillade vi och fastnade framför tuben en stund.
Och slutligen var det dags för kvällsfesten. Jävlar vad roligt det var i år!! Och vi träffade så mycket roligt folk!! Superbra kväll.
Negativt att de slog igen redan klockan ett dock.. och när vi kom hem och skulle ha efterfest slocknade jag direkt på soffan. Jag var supertrött!!
 
Bakfyllehänget idag var lite för kort för min smak också. Vi brukar sitta till femtiden. Vid halv två hade alla stuckit =/

Men annars var allt kanon!!
Nu är jag liiite trött.. har i och för sej varit det hela dagen.. Blir tidigt i säng för min del.
 
Veckan som kommer blir nog fullspäckad..
Imorgon ska jag till Ljungby en tur och "shoppa" lite nödvändigheter. Efter det en fika hos mormor.
Annat jag ska göra i veckan?? Packa en massa, få ner en hel del grejer till farfar också (får ju inte med mej så mycket i flytten nu..), ordna en massa smågrejer, köpa en tågbiljett och flytta till Stockholm.
Jag börjar ju jobbet den 9:e, och jag tänkte dra upp i helgen och installera mej i staden.. men det är min födelsedag på lördag och jag kom på att jag nog inte vill flytta på min födelsedag eller på söndagen (dagen innan jag börjar.. för stressigt..), så jag drar nog dit på fredag. Så får jag, Pedersen och Adde hitta på något festligt när jag blir 25.
Detta kommer bli bra =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!