This shitty day just got a little bit better..

Idag har inte varit en bra dag. Jag har varit ledsen, depp och besviken - det har väl pågått i några veckor, men idag så brast fan allt Jag mailade AF och förklarade hur tankarna gick och fick till svar att om jag hade möjlighet skulle jag komma inom imorgon på öppet hus och diskutera vidare. Jag vet inte hur mycket det är att diskutera dock.. med tanke på hur många avhopp det är från kursen så vill de väl att statistiken ska se bra ut - och vill inte att jag ska lämna med.. men jag anser väl att jag har rätt många skäl till varför jag känner såhär.
Jag har alltid gått på min magkänsla (till mångas irritation..) - som t.ex. då jag hoppade av gymnasiet.. två gånger.. och sedan istället tog den långa vägen för att få min gymnasiekompetens. Sure, det var den långa vägen - men det var min väg. Vägen som var helt rätt för mej.
Denna gång känns det dock som att vägen jag är på nu är onödigt lång och full av ovisshet och väntan. Och väntan har jag fan fått nog av. I Karlstad väntade vi på jobb. När Linus fick jobb i Varberg fick jag flytta hem till morsan och farsan i väntan på en lägenhet.. När vi fick lägenheten väntade jag på att arbetsplatsen jag jobbade på skulle lägga ner (alt att jag fick jobb i Varberg istället), när jag flyttade till Varberg väntade jag snart på denna utbildningen och nu ser jag bara.. ovisshet och väntan som sagt..
Jag vill ju också bygga upp något inför framtiden!! Och nu känns det som att jag inte gör det och istället kan denna tiden bli helt bortkastad. Fuck that.
Grät en skvätt när Linus kom hem och vi pratade igenom det - sedan kändes det lite bättre. Snackade med morsan en runda med och hon fattade ju också hur jag tänkte och resonerade.
Men vi får la se vad som händer på AF imorgon.
 
Jag och Linus kom precis hem från ICA. Vi hämtade ut paket. Det var lite böcker vi hittat på bokrean och några som inte var på rea, men billiga ändå. Som dessa:

Kommentarer
Postat av: Anki
2013-03-07 @ 07:39:37 URL: http://ankijaco.blogg.se

Usch förstår hur du tänker, tiden känns som om den står stilla kan jag tänka mig. Har med varit depp ett tag, trots flytt till hus och allt. Men man får bita ihop för nån gång ska det väl bli medgångar också? :) Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!