"Landsförrädare!!"

Tydligen är man landsförrädare för att man är mot kungahuset. Och passar det inte så kan vi flytta. Så står det i alla fall i kommentatorsfältet.
Folk säger att kungahuset är så fin reklam för Sverige. Ja, hela omvärlden vet ju vem kungen är och de vet om allt fantastiskt han gör för Sverige. Och hundratusentals turister vallfärdar varje år till Stockholm bara för att ta kort på kungahuset.
Och vi är snåla som inte vill ge några kronor om året till konungen så han får mat på bordet.
- Har ni en stund över kan ni ju räkna på vilken summa det skulle landa på om man skulle fördela det kungen får i apanage på t.ex. antalet utförsäkrade istället. Ni kanske tycker några tusenlappar är lite pengar, men det hade varit en jävligt fin julklapp till någon som faktiskt behövde det.
Att ge pengar till kungahuset borde åtminstone vara frivilligt. Jag gick ur Svenska Kyrkan och slipper kyrkoskatten (men inte begravningsavgiften). Men det var inte för pengarna som jag gick ur - nej, jag tror inte på det helt enkelt.. jag vill inte vara med.. jag tror inte på ett kungahus heller och vill verkligen inte vara med på det.
Och jag skulle gladeligen skänka den delen av mina pengar som går till kungahuset till någon bättre behövande istället.

Nej, nu ska jag gå in till stan med mitt Republikanska Föreningen-badge väl synligt. Alltid retar det någon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!