Veckan som gått

FREDAG!!
Veckan som gått har gått supersnabbt.
I helgen var jag ju hemma hos mor och far. Blev la inte så mycket gjort, vi gjorde i alla fall en utflykt till Osby. Vi besökte en butik som hette "Fröjd" där jag hittade ett par tuffa ljusstakar gjorda av gamla snidade stolsben. Jag köpte en sådan typ av ljusstake till morsan i födelsedagspresent i en butik här i stan, men sedan höjde de priset och jag kände inte att jag ville lägga så mycket på någon. Men i Fröjd-butiken kostade de 29 spänn styck så jag tog två (och kom ändå under priset för en här i stan med råge..).
Eftersom det var långhelg stack jag först hem på måndagen. Bim skulle ändå till Halmstad så hon hällde av mej och katterna på tågstationen. Fyyyy vad folk det var på tåget!! Vi fick stå hela vägen. Spock hade aldrig åkt tåg heller och went helt beserk på tåget - han började klösa på mina skor till förbannelse.
Nåja, vi kom fram i alla fall och Linus mötte mej på tågstationen (hans tåg hade anlänt bara tio minuter tidigare..). Med sej hade han Jonas, Jeanette och Elliotte. Han hade mött dem på tåget och de hade erbjudit sej att skjutsa hem oss. Schysst!! Elliotte fyllde år i måndags med och då jag frågade hur gammal hon blev sträckte hon fram båda händerna med tumvantarna utvecklade.. såg så roligt ut eftersom hon bara fyllde tre egentligen.. Det viktiga var nog att fylla år och bli äldre^^

På tisdagen var det skoldag igen och på eftermiddagen åkte jag och Linus ut till Jonas & Jeanette och firade Elliotte. På vägen dit åkte vi inom Blomsterlandet och köpte en köttätande växt - ni vet sådana man så gärna ville ha när man var liten, men aldrig fick.. flugätare^^
Nåja, vi köpte en sådan och pimpade den med en prydnadsfågel och så och tänkte att "denna present är den bästa present en unge kan få!!".. men hon blev rädd för den =/ Fast hon blev glad också. Hon hade ju fått en egen blomma^^

I onsdags gick vi kort dag på kursen. Vi hade fått en hemuppgift att göra och det enda "stora" för dagen var att vi var på studiebesök på Fästningens Vandrarhem. Väldigt intressant och den ansvarige var väldigt trevlig och det kändes som att hon tyckte det var kul att vi kom dit.
Intressant också för jag visste inte att det fanns ett vandrarhem där (hade kanske något hum bara) och att en del av vandrarhemmet var ett gammalt fängelse!! Vi fick bli inlåsta i cellerna om vi ville (ofc), vi fick även bli inlåsta i isoleringscellen (en jordhåla under en lucka i golvet) - men där gick gränsen. Jag pallade inte ens att klättra ner där. Usch.
 
Igår på förmiddagen gick vi igenom lite säljverktyg på kursen. Eftermiddagen spenderade vi dock åt att gå ut på stan och intervjua yrkesroller inom inriktningen vi valt (i mitt fall reception/kundtjänst). Detta var en gruppuppgift (tack och lov) och vi förberedde oss lite innan på vilka frågor vi skulle ställa och vart vi skulle gå.
Först gick vi till Campus och intervjuade receptionisten där. Sedan drog vi vidare till museét vid fästningen. Jäklar vad trevligt bemötta vi blev!! Vi fick fatt på en riktigt tillmötesgående receptionist. Men vi sa det också när vi gick att man kanske blir mer pratglad om allt och inget om man förmedlar en upplevelse än om man förmedlar en tjänst. En upplevelse - då vill man ju ha hela grejen/paketet. En tjänst kräver mer service snabbt och effektivt.
Anyway, efteråt stack vi inom Clarion Hotel och sist stack vi inom Hallandstrafikens kundtjänst i stationshuset. Även mannen vi snackade med där var en person man gärna träffar flera gånger. Hur trevlig som helst.

Idag redovisade vi vårt grupparbete. Läraren gav mej ett uppmuntrande ord efteråt (hon vet hur nervös jag kan bli inför att tala inför grupp). Men det gick rätt bra. Jag var nervös och kommer inte ihåg så mycket jag sa såhär nu i efterhand, men de andra i gruppen sa också i efterhand att "det var bra att du nämnde det" eller "detdär hade jag inte en tanke på - bra!!".
Sedan sa vi i gruppen i efterhand att framöver när vi får grupparbeten så skulle vi kunna tänka oss att jobba ihop igen - eftersom det gick så bra och eftersom att vi ska gå samma linje.
Och vi som jobbade ihop hade ju olika styrkor och svagheter också, men vi kompletterade varandra fint. Jag, t.ex., tycker ju inte om att snacka (just första kontakt hade jag svårt för när vi var ute, men jag snackade ju sedan när intervjun var igång) - men jag är en jäkel på att skriva och hur man kan formulera sej. Andra kanske har svårt för skrift och att läsa osv, men de är duktiga på att prata. Ni fattar hur jag menar^^
 
Efter dessa två veckorna på kursen känns det som att jag har mycket bättre koll på Varberg med. Jag börjar fatta vad som finns och vart allt ligger. Gött. Dessutom har jag ju fått en hel del bekanta genom kursen.
Nu kommer snart Linus hem. Han ska iväg och handla typ direkt och jag ska dammsuga. Linus bror med familj kommer hit idag och stannar tills imorgon. Ska bli intressant att se hur katterna reagerar på deras hund med. ;)

Kommentarer
Postat av: Anki
2013-04-06 @ 09:33:36 URL: http://ankijaco.blogg.se

Haha så klockrent! Jag ville oxå ha en köttätande växt när jag var liten :P MEn jag fick en kaktus istället ._.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!