Hellre nörd än störd

Torsdag - och veckan har gått skitsnabbt.. Jag har ju varit på kursen som vanligt och i förrgår hade vi en gästföreläsare som snackade om att bygga sitt egna varumärke (hon var skitbra, men jag tror inte det var rätt dag för mej att lyssna på henne.. jag var rätt nere och tog inte till mej så mycket som jag kanske ville ta till mej).. och igår var en Mary Kay-försäljare och föreläste om försäljning helt enkelt.. Hon avslutade sin föreläsning med att ge oss lena händer med en massa handkrämer och peelingar.
Idag snackade vi etik och moral hela dagen.
 
Fast grejen jag minns mest var nog från i måndags. Det var en kille på kursen som kallade mej nörd när han såg vad jag läste.. och sedan för hela STAR TREK-fascinationen. But hey - I'm a proud geek.. and a trekker. Fast han sa det rätt nedlåtande och pekade. "NÖRD!!"
Sedan flippade han ur totalt och betedde sej som en skit mot mej och min kompis. Han var kaxig, vägrade lyssna när vi diskuterade - utan han hade självklart rätt i allt. Sedan pratade han med sin bordsgranne när lektionen togs upp igen och då min kompis bad honom vara tyst för att vi inte hörde gick han i taket och sa att han var "så jävla trött på att bli tystad så fort han sa något feministiskt". Seriously?? Vi har lektion - vi kan diskutera på raster/fritid. Vi ska få ut något av denna utbildningen. Han borde också ha fattat att han inte är den enda feministen i klassen (speciellt inte efter våra tidigare diskussioner om genus och jämställdhet). Kändes lite som i Little Britain "I'm the only gay in the village!!" (Daffyd Thomas).
Nej, hellre nörd än störd.

Från det ena till det andra: Linus köpte en Ghosts senaste platta på vinyl med. Good shit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!