Torsdag

Godmorgon!!
Jag gick inte upp så tidigt som jag tänkte idag, men inte heller så sent som jag befarade att jag skulle kliva upp.
Jag sov väldigt oroligt inatt, ty innan vi skulle lägga oss hörde jag att Spock gnydde en massa från köket. Då vi kom ut dit såg vi att han spydde MASSOR!! Jag har nog aldrig sett så mycket katt-kräk innan. Spock hulkade när jag höll fast honom och försökte lugna honom. Och när det tog slut blev han helt matt. Han ville inte dricka något och ville inte vara hos oss i sovrummet. Han sprang bara och gömde sej. Varje gång jag tittade till honom var han bara slö och stilla.
Jovisst, katter kräks och det behöver inte vara något farligt.. men jag blev jävligt orolig ändå - speciellt då han hade problem med magen för ett tag sedan utan att spy, men att jag då oroade mej för att han skulle börja spy och bli uttorkad.. sen har Suzi alltid varit pigg efter hon kräkts och typ gått och käkat direkt efteråt och sedan vart som vanligt.
Idag när jag klev upp fick jag leta en stund efter Spock innan jag hittade honom - men han låg uppe på soffan och verkade må väldigt bra. Han har ätit också och inga olyckor hade skett under natten. Phew!!
Som sagt, jag blev väldigt orolig (och tycker inte det är äckligt att prata om kattkräk). Och jag vet att jag skriver mycket om katterna i bloggen, men de är ju mina små älsklingar. Jag är en crazy cat lady - katterna betyder mycket för mej. Bloggen handlar ju nästan lika mycket om dem som det gör om mej själv. I don't see the harm. Jag tror också att bloggen hjälper mej att lägga lite band på allt kattprat som hade uppstått när jag träffar folk. Tro mej, det blir endel kattprat ändå, men jag tror att jag pratar mindre om dem om jag får skriva av mej istället.
Jag antar också att de flesta som läser min blogg är mina nära och kära, och de bryr sej ju till viss del om katterna med. Sen brukar jag ju illustrera katt-inläggen med någon bild också.. orkar man inte läsa så ser man en trevlig bild istället =)
 
Nog om det!! Idag ska jag till jobbcoachen. Efter det tänkte jag se om jag kan hitta ljus och mossa till adventsljusstaken, vilket nog inte blir det lättaste.. jag är kräsen och utbudet här är inte så stort.. Varberg vs Karlstad: 0-1.. I Karlstad hittade man minsann det mesta.
Nåja, jag tror jag vet vilka affärer som kan tänkas sälja fina ljus i alla fall här i stan, så jag hittar nog något.
Linus ville att jag skulle knalla bort till affären innan jag stack till coachen med. Firrarna har ju ingen mat^^
 
Ikväll ska vi förövrigt ut och äta med Jonas och Jeanette. Jonas har jag träffat någon gång, Jeanette har jag bara hejat på. Jonas var vår inneboende här innan jag flyttade hit. Han kommer från Kil och gick i samma klass som Linus i Karlstad. När han fick jobb på Ringhals erbjöd vi honom att bo här tills han hittat en lägenhet (och vi vet ju hur svårt det kan vara..). Precis innan jag kom hit hittade de lägenhet i alla fall och Jeanette och deras dotter flyttade efter. Det blir nog en trevlig kväll.
 
Nej, nu får jag göra mej i ordning!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!