Om helgen och julstädning..

Måndag igen!!
Helgen gick snabbt. Jimmy var över på fredagen och vi gjorde pepparkaksdeg. På kvällen kom morsan och farsan. Vi tittade lite på film och tjötade.
På lördagen gick vi på stan och så åkte vi till Wapnö Julmässa. Riktigt mysigt, men mycket folk. Jag brukar sällan handla på julmarknader och åker mest dit för känslan, men i år köpte vi te och enbärsmust i alla fall =)
Jag var riktigt imponerad av flera av hantverkarna som var där också (och vissa var skit, men jag tyckte synd om dem och kollade ändå på deras grejer). Jag såg stickade julkulor och andra roliga stickade prylar. Var även en hel del fina vävda löpare och duktiga snickare.
Igår gick vi en snabb runda på stan igen innan mor och far drog hem. Då de stuckit var jag så trött så det blev inte mycket vettigt gjort under kvällen.
 
Idag har jag och Linus plockat en massa i lägenheten (och vi är inte klara än!!). Min förhoppning är att vi ska få upp julstakar och stjärnor i fönstrena idag med.. men vi får se om det hinns med.
Nu väntar jag på att min Janssons frestelse blir klar i ugnen snart så vi får mat för dagen.
 
Imorgon blir det nog att slänga/skänka en massa prylar vi inte behöver och mat med grannen + pepparkaksbak på eftermiddagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!