Lill-lördag

Idag var Linus och jag inne i stan en runda. Inte för att gå i affärer, men för att jag fått i uppgift av min jobbcoach att knalla runt på stan en sväng och kolla in utbudet för att se vad jag skulle tänka mej att jobba nånstans. Jag hittade en affär som hette Julbod-nånting. En affär med bara julprylar!! Undrar om de har öppet året om.. mysig affär i alla fall.. och jag fick allt ihop en lista med en hel del butiker.
Sen blev det lite handlande ändå.. vi gick förbi favorit-prylaffären det första vi gjorde och jag gick nästan bananas därinne. De har så mycket fint!! Jag la i alla fall band på mej och köpte endast en julklapp till morsan och en superfin lykta till oss.
Efter rundan på stan storhandlade vi (så nu kan vi laga vettig mat igen!!) och då vi kom hem började vi med dagens måltid - Smördegsinbakad lax.. det var krångligt och bökigt, men blev jävligt gott. Grannen kom också över och lagade mat med oss.
Efter att vi käkat satte jag och Linus upp en hylla i hallen (som vi köpte på IKEA när vi var där). Den blev kanonbra och nästan helt rak!! Nu lyser nya lyktan så fint där. Jag är skitnöjd. Linus har också fått en plats på den där han kan lägga av sej sina nycklar (eftersom han alltid letar efter dem..).
Jimmy (grannen) var kvar undertiden och jag joinade honom och kollade på fotboll när Linus stack till jobbet. Det var en bra match ju. Grannen var dock mer exalterad än mej. Jag hurrade i det tysta.
Efter fotbollen kollade vi på MUSE live at Wembley och efter det sprang Jimmy över och hämtade en DVD med Manic Street Preachers. Vi drack öl och glögg under kvällen också.
Nu stack han för en stund sedan och jag kollar Facebook och bloggar innan jag ska nana. Suzi ligger jämte och är så jäkla mysig som bara hon kan va (Spock är lite mer anti-gos.. Suzi tycker om gos på hennes egna villkor. Även om jag gärna gosar med katterna är jag jäkligt imponerad av deras integritet. De har verkligen starka personligheter som man ska respektera. Fantastiska djur!!).
Nej, nu får det nog bli sängen.. jag ska ju till jobbcoachen imorgon och redovisa dagens skörd av tänkbara arbetsplatser och vad vi nu kan diskutera.. I början var det lite nervigt att gå till jobbcoachen då man inte kände henne. Men nu trivs jag där. Det är skönt att ha någon form av sysselsättning i veckorna (även om det bara är en timma).. man kommer ut ur lägenheten i alla fall och träffar någon. Sen tycker jag hon är väldigt bra också. Jag får mycket idéer och tror faktiskt att det ger mycket att gå hos henne. Linus har berättat att när han gick hos en jobbcoach så gick han i en större grupp. Jag går ensam och får väl därför det hela mer anpassat efter mej. Jag blir en person istället för en del av en grupp. Det är ju det idealiska. Jäkligt skönt att jag fick välja själv vem jag ville gå hos också. AF berättade inte så mycket om de olika företagen jag fick välja mellan, mer än att de plockade ut några och berättade kort om dem. Jag tror absolut jag valde rätt. Jag trivs väldigt bra.
Nej, som sagt.. sängen var det ja..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!