Årets pepparkaksbak:

Igår kom Jimmy över. Vi skulle baka pepparkakor och laga mat.
Först skulle vi byta en lampa i bilen. Det var en hel vetenskap. Vi lyckades inte. Dessutom startade inte bilen när vi satte oss i den. Linus höll på att krevera.
Vi fick ut, öppnade motorhuven och började slå med en mejsel på batteriet - då funkade den igen. Jimmy och jag gjorde fuldans bakom motorhuven och Linus jublade bakom ratten. Sen åkte vi till ICA och köpte käk.
Då vi kom hem ringde Linus chef och berättade att Linus inte blir varslad. De hade löst allt med pensionsavgångar och avgångsvederlag istället. *Happy face*
Sen drog vi över till Jimmy och lagade middag. Jag och Linus Facerapeade honom, mogna som vi är. Jag påpekade hela tiden att jag var ett A-barn.
Efter maten blev det pepparkaksbak hos oss. Vi kämpade som fan, men gjorde ändå bara slut på halva degen och fixade kristyr på nästan alla kakorna.. det blev väldigt omogna motiv på dem kan jag säga..
Plötsligt upptäckte vi att klockan var halv tolv - då gav vi oss.
Jimmy & Linus bakar pepparkakor, grandma style.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!