Att skämma bort sin katt

Det är inte ofta jag och Linus skämmer bort Suzi. I början vart det lite - men då ville man ju hitta leksaker som passade och fina och onödiga grejer (soffan till exempel.. En helt egen liten soffa till katten - men den har hon ju faktiskt börjat använda nu).
Nu när man har allt man behöver är det ju egentligen bara leksaker hon tycker om och tar sönder man ersätter. Med selen och kopplet jag köpte så beställde jag också två fjädervippor (som hon är helt galen i, men som tyvärr gick sönder på tok för fort).
I matväg skämmer vi inte bort henne heller - hon äter torrfoder. Men jag har en teori att man inte bara kan leva och må bra på en sak + vatten hela tiden. Tänk om vi människor bara åt lasagne och drack vatten?? Nää.. Jag litar inte på att det är 100% av näringen och vitaminerna en katt behöver i en påse torrfoder. Därför köper vi någon gång i månaden burkmat åt henne (bara några få burkar för att bryta av mot torrfodret; min vän Julia i Falkenberg kallar detta "gosemat"). Vi ger henne aldrig av vår mat (förutom osten) eftersom mycket av vår mat inte är bra för katter. Mamma hade inte hört på maken då jag berättade att potatis inte var bra för katter - då mamma och pappa hade katter då jag var liten fick de minsann potatis!! Nej, det kanske inte är jättefarligt - men varför riskera det??
Dessutom köper vi någon gång i månaden en liten flaska kattmjölk - fullt av vitaminer och Suzis päls blir extra mjuk och fin av den.
Grejen med maten är ju att inte vänja henne vid "gosemat" och mjölk så hon blir kräsen. Men någon gång ibland får hon det - för vi vill att hon ska må bra.
Men att skämma bort sitt djur ibland gör alla. Så länge det inte blir en vana så (och det gäller ju egentligen oss människor med). Och idag var en sån dag då jag skämde bort vår katt lite. Hon fick en godisbollsleksak. Och hon tycker mycket om den!! ;)

Kommentarer
Postat av: sus
2011-05-12 @ 09:58:39

Inte att skämma bort! den man älskar ska väl få lite gott då o då :)

Dessutom mår ju katter inte bra på annat än protein! 100% ska de ha. Titta på de vilda kattdjuren, inte käkar de gräs precis ;)



Hoppas allt gott med er! Ska bli kul att träffas för du kommer väl ned till Dans student!?



Kram Sus


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!