Samhällskunskap C

Idag börjar jag läsa Samhällskunskap C (Jo, när jag haft mitt betygssamtal i Rättskunskap är jag klar med alla ekonomi-/administrations-/juridikämnen..). Det kliar riktigt i fingrarna på mej när jag läser förslag på uppsatsämnen senare i kursen!! Var flera ämnen jag fastnade för!! Kommer bli ett svårt val (såvida jag inte hittar ett eget ämne att skriva om)..
Men oj vad tung kursen verkar!! Och i kursen har man inte någon riktig lärobok - utan en samling texter som ligger till grund för olika politiska ideologier etc. Idag ska jag läsa Locke, Rousseau och Burke. Beat that!! Jag kommer vara skitsmart när jag är klar med denna kursen om fem-sex veckor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!