Inflyttningsfesten/25-årsfesten

Så, Falkenberg alltså!!
Jag tog tåget redan vid nio på morgonen i lördags och sov nästan hela vägen till Göteborg (skönt!!). Fick vänta nästan två timmar i Göteborg (segt..) och åkte sedan vidare neråt Falkenberg. Det verkade som att alla barnfamiljer skulle ut och åka just denna dag - så den obokade vagnen i Ö-tåget blev fyllt av barnvagnar. Jag lyckades dock få tag i en plats på annat ställa. Yay!!
I Falkenberg kom Johanna och hämtade upp mej. Vi åkte hem till Julia & Mattias (de blev skitglada för presenterna - speciellt toaborsten.. deras egen hade dessutom precis gått sönder^^) och jag gick husesyn i deras nya lägenhet. Imponerande må jag säga!! Speciellt datorn på väggen vid entrén - där man såg vem som ringde på porttelefonen i webcam och där man kunde läsa nyheter, spela spel, få info om bussar - och hur långt innan man skulle lämna lägenheten för att hinna med bussen!! High-tech to say the least.
Johanna stack hem en runda och vi andra drog iväg för att käka pizza (jävligt god pizza). Sedan var vi inom en snabbis hos Julias föräldrar.
När vi kom tillbaks till lägenheten var grannens fönster öppet - och Mattias kände de som bodde där. Så han bjöd upp dem på whiskey, kaffe och tårta.
Jag är inte jätteförtjust i whiskey och dricker det sällan, men den jag fick var faktiskt helt okej!! (Systemet nästa?? Näää..)
Johanna kom tillbaka och sen började vi öla. Julia fixade bål också som vi kalasade på. Grannen kom upp igen och Julias kusin kom. Vi spelade Band Hero (satans vad roliga trummorna var!! Jag var inte jättedålig. Dessutom vann jag en amatör-trummis-tävling på puben en gång för några år sedan, så helt utan taktkänsla är jag nog fan inte!!)
Sedan drog vi ner till grannen istället och höll hans fru sällskap (de hade en liten dotter som sov, så frugan kunde inte gärna lämna lägenheten).
Sedan drog vi ut till något ställe som hette Ruby Red. Musiken de spelade var inte så jäkla imponerande och min Staropramen var inte god (!?!? Den smakade skumt.. inte alls som den ska..) - men sällskapet var ju kanon i alla fall!!

Julia & Johanna

Mattias

Pussbild!! Woops, he's engaged..
Julias kusin beställde in en flaska champagne och vi tappade hakorna när vi såg i menyn vad den kostat.
Julia in action..

Sedan ville Mattias dansa.. men ingen ville dansa med honom.. Han gav allt i alla fall.. där han var.. ensam på dansgolvet.. XD



När vi skulle dra hem och stod utanför puben och tjötade kom en man i 45-50-årsåldern till mej. Han började stöta på mej och tyckte att jag skulle följa med honom hem. När han frågade om jag tyckte han var snygg sa jag "Nää, jag tycker faktiskt du är lite lik Povel Ramel med dendär flinten" (vilket var menat som en förolämpning som han inte förstod).. sen fortsatte han att ragga och till slut fick jag nog och sa: "Men vi ska gå nu och du och jag kommer förmodligen aldrig mer att ses och det var inte alls trevligt att träffas." - Varpå mannen bara stod kvar som ett fån och de andra gapflabbade åt det jag sagt.. Höhö ;)
När vi kom hem åt vi chips som tokar och kelade med Julias katt (Jaimee - vars namn jag inte kan stava till.. Yaymiee??).
Under natten vaknade jag några gånger och rullade runt för att se dörröppningen.. Då möttes man av dethär (varje gång):

Och igår glodde vi igenom 2012 (sämsta filmen jag sett), Knowing och Hotel Rwanda. Sen åkte jag hem!!
Det var en trevlig liten visit i FBG, och det får inte ta ett och ett halvt år innan jag drar dit igen (vilket det var sedan förra gången).
När jag kom till Karlstad var det en glad Linus som mötte mej. Och när jag kom hem var det nog en ännu gladare katt som spann så fort man plockade upp na för att hälsa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!