Produktiv dag

Jag hade tänkt gå upp vid 8 imorse, men jag orkade inte, så jag snoozade tills 9.. sen gjorde jag mej i ordning och kollade lite på Prison Break (jo, jag ska fan kolla igenom hela serien nu.. första och andra säsongen är ju rätt okej i alla fall - men jag har inte så mycket för mej om dagarna, jag vill få ett slut på serien och Dominic Purcell är så satans snygg..).
Sen drog jag in till stan - Arbetsförmedlingen. Nu är även jag inskriven. Linus hade varnat mej för otrevliga handläggare - som han fått erfara.. när jag tänker på det var jag inne på Arbetsförmedlingen för några år sedan och handläggaren jag träffade då var rätt tyken hon med..
Hursomhelst var jag beredd på det värsta. Men handläggaren jag träffade var riktigt trevlig och förklarade allt tydligt för en rookie som jag. Även om det inte kändes så kul att gå dit så gjorde han nog min dag.

Efteråt kände jag att jag behövde lite bränsle och ringde in Linus (som skulle med 4-tåget till Vänersborg) och Sandra - som tog med sej Jonas. Vi skulle till Bishop's, men det var stängt.. Tempel blev det och lite öl. Det var gott.
Linus drog till tåget, vi andra satt kvar en stund. En bandpolare till Jonas kom förbi och joinade.

Jag kom precis hem och är hittills nöjd med dagen.
I eftermiddag/kväll ska jag plocka i ordning lite, måla en skvätt (håller på med Christopher Walken i tusch.. är inne i en tusch-period nu) och kolla Prison Break.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!