"Folkfest"

Sitter hemma hos Björns föräldrar i Ulricehamn, snart ska vi vidare på födelsedagskalas.

Denna helgen är det fullt av folk här för det är world cup i skidor. Björn kollade på det på TV imorse för att det kanske var någon han kände som hamnade i bild.. ... ... Ehm.. Just det..
Och överallt nämns ordet "folkfest". Både på TV:n, radion och irl. Jag HATAR ordet "folkfest". Det är nog det värsta ord jag vet. Det nämns alltid när det är någon stor sporttävling och sport är skittråkigt så jag skulle inte klassa det som "fest". Gah!

Igår var det kursintroduktion för kursen i pedagogik. Kan nog bli intressant, men en hel del att ta in. Efter att ha varit inne på universitetet vart det plugg hemma och på kvällen kom Lynx och Tintin och spelade spel med oss. Björn vann alla tre spelen vi körde, vilket vi andra inte var så nöjda med..

... Skulle tagit med en hörlurar så jag hade lunnat lyssna på min ljudbok istället för "folkfesten".. Nåväl, vi ska väl snart åka vidare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!